مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به عنوان بزرگ‌ترین همایش رسمی مقامات سیاسی برتر کشورهای جهان، این روزها تحت الشعاع شخصیت رسانه ای رییس جمهوری است که ابر رسانه‌های جهانی و چهره‌های شاخص آن برای گرفتن وقت گفت‌وگو با او با هم رقابت می کنند. 


کلید واژه های "ایران"، "جمهوری اسلامی" و "احمدی نژاد" این روزها واژگان مسلط بر حوزه غول‌های رسانه‌های جهانی است. در واقع این تعبیر نظریه پردازان رسانه ای غرب که "احمدی نژاد"، استاد تبدیل پیام‌های دستگاه پیچیده و گسترده تبلیغات غرب به ضد خود است، دیگر یک دیدگاه شخصی و غیر قابل اعتناء در میان صاحب‌نظران ارتباطات جهانی تلقی نمی شود. 

اکنون دعوت شبکه فاکس نیوز از رسانه های آمریکایی برای انجام ندادن مصاحبه با رییس جمهور ایران در جریان سفر ایشان به نیویورک برای بسیاری از اندیشمندان غربی، معنی دار است؛ امام آنچه مسلم است، بر مبنای تئوری "جذابیت" که در زمره نظریه های ارتباطی در عرصه بین المللی است، اساساً این جذابیت جهانی "موضوع احمدی نژاد" است که خبرنگاران و گزارشگران زبده رسانه ها را به سوی رییس جمهور کشورمان سوق می دهد، نه اقبال یا تحریم رسانه ای خاص نسبت به ایشان. به بیان دیگر سطح این جذابیت تا حدی بالاست که حتی دستورالعمل های رسمی نیز برای ممانعت از ارتباط غول های رسانه ای غرب با رییس جمهور کشورمان بی تأثیر خواهد بود. 

اینکه موضوع احمدی نژاد اینک جاذبه های جهانی خود را به‌طور کامل آشکار کرده است، نکته ای است که از اقبال شدید ابر رسانه های بین الملل و چهره های شاخص آنها، به مصاحبه با رییس جمهور کشورمان کاملا آشکار است. در همین یکی دو روزی که از حضور دکتر احمدی نژاد در نیویورک می گذرد، کمتر رسانه یا چهره شناخته شده رسانه ای در جهان بوده که نسبت به انجام مصاحبه با ایشان بی تفاوت بوده باشد.

از چهره ای چون "کریستین امان پور" گرفته که به تازگی به شبکه "ای بی سی" ملحق شده تا "لری کینگ" سمبل سنتی "سی ان ان" برای ارتباط گیری با شخصیت های جهانی و "چارلین رز" و "برایان ویلیامز" و ... از وال استریت ژورنال گرفته تا آسوشیتدپرس، واشنگتن پست، نیویورک تایمز، نیوزویک، شبکه های جهانی الجزیره، شبکه تلویزیونی  TBS ژاپن، NBC ،شبکه تلویزیونی UNو ... .

این نشانه های پر رنگ رسانه ای برای آنکه شخصیت رییس جمهور کشورمان را به عنوان یک چهره جذاب جهانی ترسیم کند، کافی است. مقایسه اقبال رسانه ها نسبت به سایر رؤسای جمهور حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل، شاهد زنده دیگری بر این مدعاست و قطعا دستیابی به چنین جایگاهی جر در پرتو قدرت تحلیل، هوشمندی و استعداد ذاتی شخص دکتر احمدی نژاد و نیز برنامه‌ریزی حرفه ای تیم رسانه ای ایشان میسر نشده است. 

نوع طراحی برنامه های رسانه ای رییس جمهور به‌ویژه در سفر نیویورک به گونه ای بوده که نقطه قوت جذابیت جهانی ایشان را تقویت کرده است. از جمله این برنامه ها می توان به صبحانه کاری ایشان با سردبیران رسانه های مهم و اثر گذار آمریکا اشاره کرد که به عنوان یک حرکت بی سابقه رسانه ای از آن یاد می شود. 

اما نکته مهم این است که ارزشمندی فرصت عظیم و موقعیت ممتاز جهانی دکتر احمدی نژاد و اقبال بی‌نظیر رسانه ها به ایشان، در نوع مواضع بین المللی رییس جمهور کشورمان نهفته است. در واقع امروز به قطعیت می توان گفت که دکتر احمدی نژاد اندیشه جهانی سازی و زدودن زنگارهای ناروا از اسلام ناب محمدی (ص) را در سطح افکار عمومی جهانی نمایندگی می کند و درصدد طرح و تلاش برای حل بحران های جهان اسلام و در رأس آن "اسلام هراسی" به عنوان دکترین اصلی غرب علیه تمدن و فرهنگ اسلامی است. 

بی تردید برخورداری از چنین ظرفیتی در سطح رسانه‌های بین‌المللی فرصتی بی‌بدیل برای رسانه‌ای کردن این اندیشه های ناب است. 

نکته درخور توجه اینکه در این شرایط که افکار جهانیان و رسانه‌های معتبر جهان متوجه اندیشه‌های ناب اسلامی از زبان رییس جمهور کشورمان است، فضای داخلی نباید تحت تأثیر برخی کج‌سلیقگی‌های جناحی برای مخالفت با ایشان قرار گیرد و بهتر است بعضی فعالان سیاسی، همسو با ملت بزرگ ایران اسلامی اجازه دهند شهد این نقش آفرینی بی‌نظیر، کام جان مردم را شیرین سازد. 
                                                                                                                          یا علی!