به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار همدان با اعلام اینکه شهرداری بخاطر ضعف منابع مالی اصراری بر پیگیری طرح BRT همدان ندارد، تصریح کرد: اجرای طرح BRT نیازمند 60 دستگاه اتوبوس به ارزش 60 میلیارد تومان و 40 میلیارد تومان زیرساخت است.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی شهرداری همدان توان اجرای طرح BRT را به دلیل مسائل مالی ندارد، گفت: اگر شورای شهر به دنبال مقصر است معاونت حمل و نقل مقصر است ولی واقعیت‌ها را باید اعلام کرد.

صوفی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی وضعیت خطوط اتوبوسرانی برمبنای مطالعات BRT بوده است، افزود: همین امر سبب شده تا کیفیت خدمات‌رسانی اتوبوس‌های همدان نسبت به گذشته ارتقا پیدا کند.

وی درباره پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی همدان نیز گفت: پیاده‌راه در شهرهای بزرگ یکی از اصول شهرسازی است و باید برای مردم فرصت راه رفتن و نفس کشیدن فراهم کرد که پیاده‌راه‌سازی 6 خیابان اصلی همدان مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی بوده است.

معاون شهرداری همدان با تاکید بر اینکه پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی همدان یک شبه تصمیم‌گیری نشده است، عنوان کرد: امسال اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی آغاز شد که با اتمام آن پیاده‌راه‌سازی میدان امام(ره) و خیابان اکباتان همدان آغاز می‌شود.