به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید امیر سامع در یکصد و نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به اهتمام جدی حوزه خدمات شهری قم برای ایمن سازی بوستانها وانعقاد قرار داد 50 میلیارد ریالی با بخش خصوصی دراین زمینه، اظهار داشت: اولویت اصلی این طرح با بوستان هایی بوده که به بیشترین موارد ایمنی نیاز داشته و بیشترین نیاز شهروندان در بحث تامین فضای سبز را تامین می کردند.

وی گفت: به غیر از بوستان علوی و بوستان بنیادی که از سیستم ایمنی نسبتا خوبی برخوردار بودند، همه بوستانهای بزرگ و کوچک و متوسطی که مشکل ایمنی داشتند، اصلاح شدند.

معاون شهردار قم با اشاره به تعویض بیش از 3 هزار پایه مخروطی شکل روشنایی افزود: در حال حاضر همه پیمانکاران فضای سبز تکنسین نگهداری دارند که موظف هستند، تاسیسات را با یک چک لیست های مشخصی نگهداری و حفاظت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: برغم ایجاد این سیستم در سازمان پارک ها ولی همچنان این ضعف در مناطق شهری وجود دارد، از این رو به کار گیری یک مهندس برق برای نظارت و کنترل بر روند کار پیمانکار ضروری است.

سامع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه خدمات شهری در بحث کنترل وانت بارها در هسته مرکزی شهر به میزان 70 درصد موفق عمل کرده است، افزود: امکان ریشه کنی به یک باره سد معبر به عنوان یکی از معضل های پیچیده شهری وجود ندارد.

این مقام شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر نسبت به گذشته تجمع دستفروشان در میدان بزرگ امام (ره) نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است، اذعان داشت: در بحث واحدهای تجاری از جمله مغازه های موتور سیکلت فروشی نیز که در مسدود کردن پیاده روها نقش مهمی دارند، آخرین اخطارها داده شده، و ظرف چند روز آینده پلمپ چند مورد از این واحدهای متخلف را خواهیم داشت.

حسن بختیاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیز موتور فروش های قم را مصداق بارز سد معبر در این شهر دانست، و با تاکید بر معضل اشغال پیاده روها توسط این قبیل از مغازه ها، افزود: این مغازه ها در حالی که متراژشان به 10 متر هم نمی رسد، حداقل 20 متر از محوطه پیاده رو را اشغال و امکان هر گونه توقف و یا تردد عمومی را سلب می نمایند.