به گزارش خبرنگار رادیو وتلویزیون خبرگزاری برنا، فریدالدین نیکجو تهیه کننده برنامه دستپخت های خودمانی در رابطه با چگونگی تولید این برنامه اظهار داشت: از زمانی که طرح این برنامه را مصوب کردیم قرار شد که در گروه خانواده شبکه دو پخش شود چون این برنامه اساسا مهمان محور است و ساختارش را مانند یک دعوت خانگی طراحی کردیم که ریتم ثابت خود را حفظ کند.

این تهیه کننده درباره تغییر مجری ها در طی تولید این برنامه و ادامه روند این مسابقه عنوان کرد: ممکن است بعضی از برنامه ها مجری محور باشد و ساختار اصلی برنامه بر پایه اجرای آن مجری باشد اما از آن جا که ما نمی خواستیم این برنامه یکنواخت شود و تکراری در اجراها دیده شود فصل اول را با اجرای بهاره ارجمند، در فصل دوم با اجرای سحر ولدبیگی و نیما فلاح و در حال حاضر هم نسرین مقانلو و ظلی پور ارائه این برنامه را بر عهده دارند.

وی در ادامه افزود: از ابتدا اساس بر این بود که اجراها ثابت و یکنواخت نباشد و جریان این مسابقه خودمانی روندی یکسان نداشته باشد و حتی ممکن است در برنامه های بعدی هم این ترکیب مجری ها تغییر کند. در فصل دوم این مسابقه پژمان بازغی برنده شد حال در این فصل از میان سه گروه خواننده، فوتبالیست و بازیگران زن سه نفر برنده می شوند که همراه با پژمان بازغی به نیمه نهایی می روند و در فینال برنده اصلی انتخاب می شود البته طبق برنامه و در تاریخ گذاری قرار است در 22 بهمن فینال این مسابقه برگزار شود.البته ممکن است که در برنامه های بعدی هم از رجال سیاسی دعوت به عمل آوریم.

نیکجو در پاسخ به این پرسش که با ایجاد چه فضا و تغییراتی سعی کردید که در مقایسه با چنین برنامه هایی که قبلا پخش شده است با تکرار و تقلید همراه نباشد، گفت: به لحاظ موضوعی سعی شده که یک فضایی فراهم کنیم که با قرارگرفتن هنرمندان و افراد محبوب مخاطبان در هنگام آشپزی یک فضایی فراهم کنیم که چهره ها به مردم نزدیک شوند و هواداران هر یک از مهمانان بتوانند لحظات خوب و در عین حال نزدیکی را با مهمان برنامه داشته باشد.

تهیه کننده دستپخت های خودمانی در جواب به این پرسش که تا چه حد لزوم تبلیغات را در این برنامه ضروری و سازنده می داند، تصریح کرد: قبول دارم که در فصل اول تبلیغات زیادی را در برنامه داشتیم اما سعی کردیم هر چه جلوتر می رویم این تبلیغات را کمتر کنیم تا جایی که در این فصل از برنامه تنها 30 تا 40 ثانیه اختصاص به این کار داده می شود البته هر برندی هم که تبلیغ شد خوشبختانه از تولیدات داخلی کشور بود که از کیفیت بالایی هم برخوردار بودند و باید بگویم که این اسپانسرها به طبع به دلیل درآمد زاییش کیفیت برنامه را بالا می برد.

این تهیه کننده در رابطه با بعد تغذیه و تهیه غذای سالم در این برنامه عنوان کرد: برای هر قسمت از برنامه کارشناس تغذیه داریم که علاوه بر توجهاتی که به سالم بودن غذا می شود سعی شده که در تهیه غذاها هزینه مناسب را هم در نظر گرفته شود چون در تلویزیون پخش می شود و تمام اقشار مردم را در برمی گیرد.

وی در پایان گفت: ما سعی کردیم که این برنامه علاوه بر بعد سرگرمی و مسابقه بودنش بتواند فرهنگ استفاده درست از منابع طبیعی و محیط زیست را آموزش دهد