عبدالله اسکندری گریمور برجسته سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری برنا، در ارتباط با جایگاه گریم در سینمای داخلی، اظهار کرد: بدون اغراق این نکته را عرض می کنم، جایگاه گریم سینمای ما در منطقه حرف اول را می زند. ولی بستر مناسبی برای رشد استعدادهای جوان علاقه مند به این حوزه وجود ندارد.

وی در اضافه کرد: متاسفانه بچه های جوان علاقه مند به این رشته هنری، به هر دلیلی از تهیه ابزار آن در مضیقه هستند، پس باید برای این مسئله راهکار مناسب و درست پیدا کرد. سطح گریم سینمای ما هیچ وقت از وضعیت فعلی پایین تر نمی آید ولی باید زمینه های پیشرفت را برای نسل جدید مهیا کنیم.

طراح گریم سریال "شاهگوش" با تاکید بر الزام توجه ونقد به کار همکاران جوان خود، گفت: نشست تخصصی که در این رابطه روز گذشته با حضور دو منتقد برگزار کردیم، از یک جهت برای چهره پردازان جوان بود تا با دیدن فیلم "نهنگ عنبر" سامان مقدم، به بحث و تبادل نظر در ارتباط با نقش گریم در سینمای ایران بپردازند.

اسکندری در ادامه تصریح کرد: شخصا از روزنامه و نشریات تخصصی سینما توقع خاصی در جهت اهمیت نقش گریم در سینما دارم، همانطور که مقوله کارگردانی و فیلمبرداری درست در هر اثر نمایشی امری مهم تلقی به حساب می آید، جایگاه گریم ، طراح صحنه، صدابردار هم از همین ویژگی بهره می برند.

زمانی که گریمور توسط روزنامه نگاران یا منتقدان مورد تحلیل قرار بگیرد به راحتی با نقاط ضعف و مثبت خود آشنا می شوند و جهت تکمیل نقص های خود گام بر می دارند، چرا که خیلی راحت متوجه تاثیرگذاری خودشان در یک اثر نمایش می شوند.

طراح گریم فیلم "لامپ صد" با اعلام اینکه فرصت یادگیری گریم نسبت به 40 سال قبل خیلی راحت تر شده، خاطر نشان کرد: زمانی که می خواستم طراحی یک زخم مخصوصی را یاد بگیرم، باید 5 بار به سینما می رفتیم، خب این مسئله مقداری اذیت کننده بود برای نسل من، ولی  الان خوشبختانه به مدد حضور رسانه های اینترنتی و مجازی  یک کارآموز جوان می تواند انواع، اقسام زخم ها ر ا تماشا کند، سپس فکر طراحی آن را در پیش بگیرد.

اسکندری در مورد تدریس رشته گریم در موسسات آموزشی هنری، تشریح کرد: این مسئله تنها یک آشنایی صرف برای علاقه مندان گریم به این رشته است و در اینجا افراد با برخی از مهارت های اولیه گریم آشنا می شود، هر چند که در کنار این تئوری ها باید عمل میدانی هم تجربه کند تا به موفقیت های دست پیدا کند.