به گزارش برنا از اصفهان محمود اکبری با اشاره به اینکه فولاد مبارکه با فروش و ثبت سفارش یک میلیون و 662 هزارتن انواع محصولات خود به رشد قابل ملاحظه ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست یافت، اظهار داشت: این امر با توجه به افزایش نسبی تقاضا در بازار و رسالت این شرکت در تأمین حداکثری نیاز بازار داخلی حاصل شده است.

وی با اشاره به سهم فروش محصولات مختلف، افزود: حدود 66 درصد مربوط به محصولات گرم، 29 درصد محصولات سرد و اسیدشویی و 5 درصد هم مربوط به محصولات پوششدار شامل قلع اندود، گالوانیزه و رنگی اختصاص پیدا کرد و بیشترین رشد ثبت سفارش در بخش محصولات گرم رخ افتاده است.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با اشاره به رشد نسبی تقاضا برای محصولات فولاد مبارکه و سیاست گذاری این شرکت، ادامه داد: برای تامین حد اکثری نیاز بازار داخل و از جمله در بخش لوله و پروفیل، در مجموع فروش کالا به این صنعت با رشد بی سابقه 352 درصد نسبت به سال قبل مواجه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حضور مداوم در بازارهای بین المللی و صادراتی بعنوان یک هدف استراتژیک، در این مدت حدود 20 درصد محصولات به این بخش اختصاص یافته است.

اکبری با اشاره به محصولات تولیدی این شرکت اظهار داشت: با توجه به تنوع و گستردگی زیاد محصولات تولیدی در فولاد مبارکه، بازار داخلی بر اساس نوع و زمینه مصرف محصولات، تقسیم بندی شده و برنامه های بازاریابی و فروش متناسب با آن اتخاذ می شود.

وی گفت: تولیدکنندگان لوله و پروفیل ساختمانی، صنایع فولادی و فلزی، صنایع خودرو سازی، تجهیزات فلزی سنگین و لوله های انتقال سیالات بزرگترین مشتریان فولاد مبارکه محسوب می شوند که بیشترین رشد فروش در بخش لوله و پروفیل ساختمانی و صنایع فولادی و فلزی انجام شده است.

اکبری با اشاره به رویکرد دیگری که در راستای اهداف استراتژیک سازمان همواره در فولاد مبارکه مورد توجه قرارگرفته، افزود: توسعه محصولات با تمرکز بر تولید و فروش محصولات ویژه با ارزش افزوده بالا ست.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با اشاره به رویکرد دیگری که در راستای اهداف راهبردی سازمان همواره در فولاد مبارکه مورد توجه قرارگرفته است، گفت:توسعه محصولات با تمرکز بر تولید و فروش محصولات ویژه با ارزش افزوده بالا از جمله این اهداف است.

وی با بیان اینکه انسجام و همدلی در مجموعه فولاد مبارکه همواره رمز موفقیت وسرآمدی سازمان محسوب می شود، اظهار داشت: درسه ماهه اول سال جاری حجم فروش محصولاتی نظیر انواع ورق های API مورد نیاز صنایع نفت و گاز، ورقهای IF و میکروآلیاژی مورد نیاز صنایع خودرو سازی به بیش از 500 هزار تن رسیده که سهم 31 درصدی از کل فروش را شامل می شود.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت در این دوره در زمینه تحویل محصول به مشتریان نیز موفقیت های قابل توجهی به دست آورده است، اظهار داشت: دستیابی به رکورد ماهیانه حمل 598 هزار تن انواع محصولات در اردیبهشت ماه از آن جمله است.