به گزارش خبرگزاری برنا از  قزوین، بیست و چهارمین دوره مراسم تکریم از مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی با حضور اسماعیل جانعلی پور مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، فریدون همتی استاندار قزوین، مریم بیدخام مدیرکل نهاد بانوان و خانواده استانداری قزوین و رویا  اسماعیلی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی و کتابداران استان در سالن جلسات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار و در خلال آن از کتابداران و کتاب خوانان و مروجان فرهنگ کتابخوانی در استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

رویا اسماعیلی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی قزوین در این مراسم اظهار کرد: کتابداران که از افراد متعهد و متخصص جامعه هستند نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی بر عهده دارند. 

اسماعیلی افزود: سه عنصر کتاب، کتابدار و کتابخانه برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی دارای اهمیت است که باید به آن توجه جدی شود. 

وی با بیان اینکه دین، تاریخ و فرهنگ در کشور الفتی دیرین با کتاب دارد گفت: کتاب راهگشای بسیاری از جهل ها و به عنوان چراغی روشن برای هدایت بشری است. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: نباید به کتاب به عنوان یک وسیله نگاه شود زیرا کتاب سرشار از تجربیات گرانبها است که به خوانندگان خود دانش و آگاهی داده و سطح بینش آنها را ارتقا می دهد. 

اسماعیلی کتاب را از مهمترین عوامل تاثیرگذار در فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: این مقوله مهم فرهنگی در زندگی اجتماعی و فردی افراد بسیار تاثیرگذار بوده و محوریت بسیاری از بسترهای فرهنگی را بر عهده دارد. 

وی در پایان تصریح کرد: باید به سمت تاسیس کتابخانه های دیجیتالی و الکترونیکی حرکت کرده و در این حوزه نیز بستر لازم را برای اقشار مختلف مهیا کنیم. 

در ادامه پخش کلیپ های معرفی نهاد کتابخانه ها در استان قزوین و اهمیت و جایگاه کتاب در جامعه، قرائت متنی زیبا در خصوص جایگاه کتابدار توسط زکیه مهرعلیان کتابدار کتابخانه عمومی اسفرورین و اجرای سخنرانی معرفتی توسط کودک خردسال و عضو کتابخانه از دیگر برنامه های این مراسم بود. 

 در پایان این مراسم از پریسا کهنسال مسئول کتابخانه روستای کلج که عنوان کتابخانه نمونه روستایی کشور را کسب کرده و همچنین مریم حاجی زاده و مهدی امینی 2 کتابخوان جوان و نوجوان برتر کشور تقدیر شد. 

همچنین 10 کتابدار و کتابخوان برتر استان نیز در این مراسم معرفی و با اهدای لوح تقدیر  از آنها تجلیل به عمل آمد. 

کتابخانه ها2