برنا- ایلام-به گزارش ایرنا در انتخابات هفت اسفند 94 رقابت ها به علت تعدد نامزدها و سبد بالای آرا ایلی و سیاسی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی که منجر به تقسیم رای ها شد هیچ یک از نامزدهای دو حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران در این مرحله موفق به کسب حدنصاب لازم برای راهیابی به مجلس نشدند. 
با کشیده شدن انتخابات این حوزه ها به مرحله دوم در حوزه انتخابیه ایلام برای تعیین تکلیف 2 کرسی نمایندگی مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی از میان 31 داوطلب، چهار نفر از آنان که بیشترین رای را کسب کرده بودند به مرحله دوم راه یافتند.
در دهلران دیگر حوزه انتخابیه استان ایلام که به حوزه جنوبی نیز معروف است از میان هفت نامزد 2 نفر از آنها که حائز بالاترین رای مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره شدند راهی مرحله دوم شدند. 
به این ترتیب ایلام از معدود استان های کشور شد که سرنوشت همه حوزه های انتخابیه آن در دور دوم مشخص می شود و این باعث شد که نامزدهای راه یافته به این مرحله بدون وقفه به صورت پیدا و پنهان فعالیت های تبلیغاتی خود را برای گذر از این مرحله و پیروزی نهایی از سر گیرند. 
فعالیت 6 نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات استان ایلام از روز بعد از اعلام نتایج شمارش آرا انتخابات هفتم اسفند آغاز شد ولی با آغاز مهلت رسمی و قانونی تبلیغات نامزدهای مرحله دوم از پنجشنبه دوم اردیبهشت جاری وارد مرحله تازه ای شد. 
نامزدها و هواداران آنان در حوزه های انتخابیه ایلام و دهلران اکنون به طور گسترده و بسیار هیجانی و پر شور مانند مرحله نخست انتخابات مشغول تبلیغ و جلب رای مردم هستند و به مدد روش ها و شیوه های گوناگونی که بکار می گیرند حال و هوای بهاری سراسر استان را انتخاباتی کرده اند. 
گشت و گذار نامزدها، مراجعه خانه به خانه، همراهی آنها با افراد مشهور و متنفذ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در آیین های شاد و شیون، سخنرانی چهره های ملی و استانی در حمایت از نامزدهای خاص، حمایت گسترده احزاب و گروه های سیاسی، نصب عکس و بنرهای تبلیغاتی بر در و دیوار مغازه ها، منازل و خودروهای سبک و سنگین باعث شده چهره و فضای شهرها و روستاهای استان ایلام انتخاباتی شود. 
برگزاری همایش های بزرگ مردمی اصلاح طلبان و اصولگرایان با دعوت و حضور سران ایلات و قبایل، دانشجویان، فرهنگیان، جانبازان و خانواده های شهدا، عشایر، اصناف و بازاریان، ورزشکاران و بانوان در مراکز شهرستانی حوزه های انتخابیه از جمله دیگر شیوه های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در هر دو حوزه انتخابات استان ایلام است که شور و نشاط سیاسی و اجتماعی را در میان مردم این منطقه به راه انداخته است. 
راه اندازی کاروان های بزرگ خودرویی و پخش ترانه و آهنگ های محلی در ستادهای تبلیغاتی شهرها به ویژه مناطق روستایی دیگر روش تبلیغی نامزدهای نمایندگی مجلس در این استان است که رونق فراوانی دارد با توجه به تاثیر کاروان های خودرویی در جلب آرا مردم رقابت بین نامزدها و هواداران آنان برای به حرکت درآوردن خودروهای بیشتر در این کاروان ها حال و هوای خاصی فعالیت های تبلیغی بخشیده است. 
آنچه مسلم است اینکه هر چه روزها و ساعت های پایانی مهلت یک هفته ای تا برگزاری انتخابات روز جمعه آینده نزدیک تر می شویم رقابت های تبلیغاتی نامزدها و حامیان آنان برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی با گستردگی و حساسیت بیشتری انجام می شود و فعالان ستادهای انتخاباتی هیچ لحظه ای را برای جلب رای مردم از دست نمی دهند. 
حوزه انتخابیه اصلی ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، ایوان، سیروان، مهران و ملکشاهی 2 کرسی نمایندگی و حوزه انتخابیه اصلی دهلران متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره یک سهمیه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند. 
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت با 2 حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. 
مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه آینده 10 اردیبهشت برگزار می شود.