به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان، سید فاضل حیدری بلوکی در نشستی که به مناسبت هفته تامین اجتماعی و در جمع اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس سخن می گفت، ارایه خدمات غیر حضوری و اینترنتی در قالب نهضت تامین اجتماعی الکترونیک را به عنوان مهم ترین استراتژی سازمان نام برد.

وی افزود: این طرح تحول آفرین قرار است در چند گام انجام شود که در گام نخست ارسال لیست غیرحضوری ازطریق اینترنت، ابلاغ الکترونیکی و پرداخت غیرحضوری حق بیمه کارگران، رانندگان و حرف و مشاغل آزاد در استان هرمزگان اجرایی شده است.

حیدری ادامه داد: سامانه صدور دفترچه متمرکز در کلیه 16 شعبه تامین اجتماعی در استان فعال شده است و در آینده نیز طی یک برنامه زمانبندی و پس از فراهم شدن زیرساخت های فناوری اطلاعات، دفترچه الکترونیک صادر خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در ادامه گزارشی از عملکرد این سازمان بیمه گر به اعضای شورای شهر ارایه کرد و گفت: مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: 54 درصد جمعیت هرمزگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که تا پایان سال 93جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در هرمزگان به بیش از 858 هزار نفر رسیده است که در مقایسه با سال گذشته آن سه درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از این جمعیت، 295 هزار بیمه شده اصلی و 59 هزار مستمری بگیر اصلی هستند.

حیدری بلوکی با اشاره به مطالبات معوقه از کارگاههای مختلف گفت: در استان هرمزگان بالغ بر 700 میلیارد تومان تا پایان سال 93 مطالبات معوقه داریم. علیرغم سیاست تعاملی با مجموعه های بدهکار مجبور شده ایم که ماه گذشته از اهرم های قانونی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: تمامی تلاش ما این است که هیچ گونه اختلالی در بحث پرداخت تعهدات به بیمه شدگان  و مستمری بگیران ایجاد نشود. زیرا یکساعت تاخیر در پرداخت ها نیز تبعات اجتماعی به بار خواهد آورد.

حیدری بلوکی همچنین با بیان اینکه 28واحد بیمه ای در سطح هرمزگان فعالیت دارند، از پیگیری اخذ مجوز راه اندازی شعبه چهار بندرعباس در مجتمع بندری شهید رجایی خبر داد و گفت: چنانچه مشکل زیر ساخت های مخابراتی برطرف گردد، راه اندازی سه شعبه اقماری نیز در برنامه اجرایی امسال قرار دارد.

"پرویز سالاری" رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه علنی شورای شهر بیان کرد: شورای چهارم با دعوت از مدیران مرتبط با خدمات شهری به دنبال ایجاد تعامل بین دستگاههای خدمات رسان است.

وی گفت: انتظار ما این است که بتوانیم با اداره کل تامین اجتماعی کارهای مشترکی انجام دهیم.

سالاری در پایان بیان کرد: به دنبال این هستیم که شاخص خدمت رسانی به شهروندان بویژه بخش سلامت افراد تحت پوشش تامین اجتماعی وهمچنین خدمات رسانی به آنها هر چه بهتر وبیشتر با همکاری سازمان تامین اجتماعی در راستای خدمات رسانی افزایش دهیم.