به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، با حضور محسن اقبالی رییس شورای شهر خرم‌آباد، رستم كوشكی نایب رییس، سیف‌الدین آشتیانی و علی جهان‌آرا از منتخبان شورای اسلامی شهر‌، محمد مهرابی شهردار خرم‌آباد‌، مسعود مختاری، علی محمدخانی و محمد فتحی‌بیرانوند معاونان شهردار در هتل شهرداری خرم‌آباد از زحمات مسوولان روابط عمومی شهرداری‌های مناطق‌ و سازمان‌های تابعه و شورای اسلامی شهر تجلیل به عمل آمد. 

این آیین كه به پاس قدردانی از زحمات كارگزاران روابط عمومی به شكل با كیفیتی برگزار شد، نشان‌دهنده‌ی توجه وی‍ژه مدیران شهردار و شورای اسلامی شهر نسبت به جایگاه روابط عمومی به شمار می‌رود كه این امر جای بسی امیدواری است.

در این مراسم هر كدام از مسوولان ضمن تبریك روز روابط عمومی به تببین و جایگاه روابط عمومی در سیستم اداری، توضیحات مبسوطی ارائه کردند‌.

رییس شورای شهر نقش روابط عمومی را كلیدی و مهم خواند و افزود‌: اگر در یك موسسه، نهاد یا اداره‌ای یك روابط عمومی قوی وجود داشته باشد، آن مجموعه می‌تواند به رشد و بالندگی خود را نزدیك کند‌.

"‌محسن اقبالی" خاطرنشان ساخت‌: روابط عمومی چشم و گوش و زبان یك مجموعه است كه باید به دور از غلو‌، واقعیت‌ها را به جامعه و شهروندان منعكس کند.

یكی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد كه خود از كارشناسان مجرب روابط عمومی است نیز روابط عمومی‌ها را به سنگرسازان بی سنگر تشبیه كرد و گفت‌: یک روابط عمومی خوب باید بدون ترس و دلهره نقطه نظرات خود را به مدیر دستگاه خود منتقل كند و بعضاً در مواقعی كه صلاح نمی‌بیند مدیر كاری یا سخنی بر زبان بیاورد‌، جسورانه ممانعت کند.

"علی جهان‌آرا" افزود: یك روابط عمومی قوی باید یك روان‌شناس خوب باشد و علاوه بر ارتباط تنگاتنگ با اصحاب رسانه و تولید خبر‌، قدرت برنامه‌ریزی مدون داشته باشد‌.

در ادامه مراسم شهردار خرم‌آباد نیز ضمن تبریك روز روابط عمومی‌، كارگزاران این واحد را پل ارتباطی موثر بین مردم و مسوولان خواند و بیان كرد‌: نوع ارتباط شما با شهروندان و اطلاع‌رسانی در جامعه می‌تواند اعتماد قابل توجهی از شهروندان را با شهرداری همراه کند‌.

"محمد مهرابی" افزود: انعكاس كارهای انجام شده در بین جامعه باعث دلگرمی مردم شده و آن‌ها تمایل بیشتری به مشاركت در امور شهر می‌گیرند‌.

قائم مقام شهردار نیز در این مورد گفت: بعضا برخی اوقات تبلیغات با وظایف روابط عمومی در تعارض قرار می‌گیرد‌، تبلیغات كوتاه مدت است و موقتی در حالی كه روابط عمومی بلندمدت است و یک اثر تولیدی است كه ثبت می‌شود‌.

"مسعود مختاری" با بیان این كه برنامه‌ریزی یكی از مهم‌ترین شاخصه‌های روابط عمومی قوی قلمداد می‌شود‌، اظهار کرد: انتظار نداریم تماماً از مجموعه‌ی محل كارتان چشم‌بسته تعریف و تمجید كنید، ولی اگر كاری صورت می‌گیرد آن را منعكس كنید تا مردم مطلع شوند‌.

در پایان مراسم اعضای شورای اسلامی شهر به همراه شهردار با لوح تقدیر و جوایز نقدی از تلاش‌های روابط عمومی‌ها تجلیل به عمل آوردند.