به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، علی اصغر حسینی در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هنر یك روابط عمومی، برقراری ارتباط خوب میان مردم و مسوول و كاركنان دستگاه مربوطه است.

وی مدیر روابط عمومی را گوش و زبان اداره و یا شركت دانست و افزود: موفقیت یك مدیر روابط عمومی، تبیین و تبلیغ كارهای خوب و توسعه امر به معروف و پیشگیری و تذكر كارهای بد یا نهی از منكر است.
 
مدیركل روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منكر كشور تصریح كرد: تعامل دو طرفه بین مردم و مسوولان نیازمند آموزش و مقررات و كسب مهارت‌های لازم است كه مدیر روابط عمومی باید به آن توجه داشته باشد.

حسینی بیان كرد: وقتی صحبت از امر به معروف و نهی از منكر به میان می‌آید، اذهان عمومی بیشتر متوجه حجاب می‌شود در حالی كه هزاران راه و وظیفه در این مسیر نهفته است كه حجاب یكی از آنها است.

وی از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان خواست با اجرای بهینه فریضه امر به معروف و نهی از منكر در ادارات و سازمان‌های مربوطه، نقش مهم خود را در این زمینه بخوبی ایفا كنند.

مدیركل روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منكر كشور تأكید كرد: باید تمام دستگاه‌ها برای بهره‌گیری بهینه از این ابزار به تقویت آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: فرهنگ‌سازی برای تذكر لسانی مهم‌ترین مسأله‌ای است كه باید توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر سراسر استان با كمك مدیران روابط عمومی محقق شود.

حبیب لكزایی افزود: هدف امر به معروف و نهی از منكر اجرای صحیح این فریضه الهی در جامعه اسلامی است تا منكری رخ ندهد.

وی نقش روابط عمومی را در ترویج امر به معروف و نهی از منكر مهم و اساسی دانست و عنوان کرد: روابط عمومی‌ها می‌توانند با اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منكر در ایجاد یك فضای مناسب در محیط كار نقش مهم و تاثیر گذاری داشته باشند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر سیستان و بلوچستان با استناد به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب خاطرنشان كرد: تذكر لسانی كه از تأكیدات معظم‌له است، تأثیر بسزایی در اصلاح جامعه دارد.

لكزایی تصریح كرد: در چشم‌انداز 20 ساله ترسیم شده در زمینه امر به معروف و نهی از منكر، مهندسی فرهنگی اولویت نخست آن است.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها و رییس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: در نشست‌های شورا و سایر كلاس‌های آموزشی كه طی چند سال اخیر در منطقه برگزار شده، همگی به این نكته رسیده‌اند كه باید برای بخش روابط‌عمومی نیروی متخصص تعریف كرد.

علیرضا براهویی افزود: با این وجود در برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها، به علت نبود نیروی انسانی متخصص رشته روابط عمومی، افراد غیرمرتبط یا بعضاً خود مسوول فعالیت‌های مربوط به بخش روابط عمومی را انجام می‌دهد كه این مهم در شهرستان‌هایی مانند سیب و سوران و زابلی به طور كامل مشهود است.
 
وی تأكید كرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز جای كار در استان بسیار است و باید مدیران برای جذب نیروهای متخصص بخش روابط عمومی تلاش كنند و از سوی دیگر دانشگاه‌های استان با نیازسنجی مطلوب، رشته‌های مربوط به حوزه ارتباطات را توسعه دهند.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: روابط عمومی‌های استان طی چند سال اخیر جهش بالایی در زمینه ارتقای جایگاه سازمانی خود داشته‌اند.

در ادامه این نشست، اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها به بیان نظرها و دیدگاه‌های خود در راستای برطرف كردن ایرادهای كاری پرداختند.