به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، مهین نویدی طراح چهره پردازی سینما درباره  برگزاری پانزدهمین جشن سینمای ایران گفت: تشویق و دیدن شدن کارهای صنوف مختلف سینما برای اعضا آن جذاب است و باعث ایجاد انگیزه و تشویق می شود . اما نکته مهم در اهدای جایزه که اگر در دوره ای اثری با کیفیت مطلوب و ایده آل داوران در بخش هایی وجود نداشت ان سال جایزه را اهدا نکنند. اما بارها دیده شده این موضوع مورد توجه قرار نگرفته و کارهای متوسطی برنده جایزه شده اند.

این گریمور در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در بحث گریم با سیر نزولی مواجه بوده‌ایم و در اغلب کارها تهیه کننده برای صرفه جویی در هزینه به سراغ آدم‌هایی می رود که در کارشان تجربه ای ندارند و به کلیت کار آسیب می زنند.

گریمور فیلم «دعوت» در مورد شیوه داوری جشن گفت: شیوه مطلوبی است که همه اعضا آکادمی فیلم‌ها را ببینند و در ادامه دست به انتخاب بزنند و این شیوه با نگاه تخصصی و حرفه ای توام است و جوایز به درستی داده می شود .

نویدی درادامه سخنانش خاطرنشان کرد: به علت اینکه ممکن است گروه‌های پنج نفره داوران برخی از اعضا آن‌ها درگیر حضور در پروژه ای باشند و نتوانند همه فیلم‌ها را ببینند  بهتر است برای هر بخش از دو گروه پنج نفره داوری استفاده شود تا در این شیوه خرد جمعی کاملی تری بر داوری حاکم شود .

وی در مورد حضور کیومرث پور احمد به عنوان دبیر جشن یادآور شد: کیومرث پور احمد از جمله کارگردان های باسابقه سینمای ایران است که تجربیات خوب و ارزنده ای درسینما دارد و این تجربیات بهتر می تواند اورا در دبیری جشن کمک کند . امیدوارم جشن پانزدهم یکی از بهترین دوران برگزاری جشن باشد و تبعات خوب و سازنده ای برای سینمای و اهالی ان به وجود بیاورد . دبیر جشن باید در کلیه مراحل جشن حضور فعالی داشته باشد و اگر در حین داوری اثار متوجه شد داور ویا داورانی کمتر در داوری و دیدن فیلم‌ها حاضر می شوند با برکناری او از اعضا علی البدلی که انتخاب کرده استفاده کند و امیدوارم دبیر این دوره جشن به حضور داوران دقت بیشتری کند . تا حق کسی ضایع نشود .

نویدی در باره مکان برگزاری جشن اظهار کرد: اگر جشن در یک مکان ثابت نظیر نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود مسوولان جشن می توانند برنامه ریزی بهتری برای برگزاری جشن و دعوت از میهمانان داشته باشند . داشتن مکان ثابت از خیلی از بی نظمی ها جلوگیری می کند.