سرویس اجتماعی برنا
بد اخلاقی نه تنها باعث افسردگی‌تان می‌شود، بلکه عملکرد سیستم ایمنی‌تان را نیز پائین می‌آورد و منجر به بیماری شما می‌شود بدون تکیه به اراده، هیچ کس نمی‌تواند زندگی سالم و طولانی داشته باشد؛ گاهی اوقات تغییر اخلاق این احساس را به ما می‌دهد که زندگی‌مان خیلی طولانی‌تر شده است. بد اخلاقی نه تنها باعث افسردگی‌تان می‌شود، بلکه عملکرد سیستم ایمنی‌تان را نیز پائین ‌آورده و منجر به بیماری شما می‌شود. در اینجا چند رهنمون به سوی خوش اخلاقی برای شما ارایه می‌شود.

1)برجسته‌سازی موارد مثبت.
به بخش‌هایی از زندگی‌تان فكر كنید كه خوب پیش می‌روند، نه آن‌هایی كه شما را آزار می‌دهند.

2)موفقیت‌های گذشته را مرور كنید.
قبل از ایجاد انگیزه در خودتان برای پیشبرد بیشتر امور در آینده، آنچه انجام داده‌اید را به خودتان یادآور شوید.

3)عبادت كنید.
انجام امور دینی و مذهبی، بیشترین تاثیر را بر رهایی از اضطراب و افسردگی دارد.

4)به موزیک گوش دهید.
با توجه به این كه شكل‌های بسیاری از خلاص‌شدن از حالات بد وجود دارد، این كار حداقل و به‌طور موقتی، یكی از رایج‌ترین و موثرترین موارد برای تقویت خلق و خو است.

5)خودتان را درمان كنید.
اغماض‌ها و گذشت‌ها (بزرگ یا كوچک) می‌توانند هنگامی كه احساس می‌كنید پایین افتاده‌اید، شما را بالا بكشند. آن‌ها موجب می‌شوند كه شما احساس خاص و ویژه كنید.

6)داوطلب بشوید.
كارهای داوطلبانه و فعالیت در خیریه‌ها، احساس بهتربودن را به ما می‌دهند.

7)ورزش کنید.
ورزش از بهترین راه‌های تغییر حالت بد انسان، افزایش انرژی و كاهش فشار و استرس است.

8)رفتار شاد داشته باشید.
لبخند‌زدن و داشتن چهره شاد موجب از بین رفتن مشكلات نمی‌شود اما به بهبود حالت و خلق كمک می‌كند.

9)تاكیدتان بر آینده باشد.
اگرچه نمی‌توانید گذشته را دوباره بنویسید اما می‌توانید از آن درس بگیرید. تصمیم بگیرید كه دفعه بعد، بهتر و سخت‌تر كار كنید.

10)برای افسوس خوردن، حدی را قایل شوید.
به خودتان بگویید امروز صبح درباره خودم احساس تاسف می‌كنم اما امروز بعد از ظهر به زندگی‌ام توجه خواهم كرد و مسائل صبح را كنار می‌گذارم.