به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، رعایت کردن چند نکته کوچک اما مهم در آغاز روز نقش بسیار مهمی در شادابی و سرزندگی انسان ایفا می‌کند. در این گزارش به 7نکته مهم که پرداختن به آن‌ها انسان را سرحال‌تر کرده و تمرکزمان را بیشتر می‌کند پرداخته‌ایم که توجه به آن‌ها کمک زیادی به بهبود زندگی می‌کند.

جای ساعت کوکی‌تان را تغییر دهید
ساعتی را که کوک کرده‌اید تا شما را از خواب بیدار کند نزدیک خود قرار ندهید بلکه آن را کمی دورتر از خود بگذارید تا مجبور شوید برای خاموش کردن آن، دست خود را دراز کنید و یا از جایتان بلند شوید. هر نوع حرکت کششی در صبح بخش بیدار کننده مغز را فعال می‌کند.

از مصرف کافئین خودداری کنید
این عادت که روزتان را با نوشیدن مایعات حاوی کافئین آغاز کنید کنار بگذارید.
به جای آن سعی کنید یک لیوان آب پرتقال تازه و یا یک لیوان آب داغ با کمی عسل و یا لیموترش بنوشید.

صبح‌ها ورزش کنید
انجام دادن حتی چند حرکت کششی و یا درجا زدن باعث بالا رفتن درجه حرارت بدن و در نتیجه افزایش یافتن سوخت و ساز بدن و همچنین فعالیت آنزیم‌ها می‌شود.

نفس عمیق بکشید
آغاز کردن روز، معمولاً با استرس همراه است. کشیدن چند نفس عمیق موجب می‌شود بدن در حالت آرامش و تمدد اعصاب قرار گیرد.

محیط مناسبی مهیا کنید
وضعیت اتاق خواب نقش مهمی در آرامش فرد ایفا می‌کند. برای شروع یک روز خوب سعی کنید اتاق خوابتان منظم باشد و طراحی خوبی داشته باشد. وجود گل‌های طبیعی در اتاق هم در روحیه دادن به فرد موثر است.

وضعیت بدنی مناسبی هنگام خواب داشته باشید
داشتن حالت بدنی نامناسب هنگام خواب جریان خون را در بدن کاهش می‌دهد .این امر باعث می‌شود بلند شدن از رختخواب با سختی همراه باشد و فرد احساس کسالت داشته باشد.

صبحانه مناسبی داشته باشید
مهمترین وعده غذایی صبحانه است. از خوردن مواد قنددار مانند شکر پرهیز کنید و سعی کنید مواد حاوی هیدروکربنات و پروتئین مصرف کنید چون باعث می‌شوند در ساعات اولیه روز شادابی و هوشیاری‌تان حفظ شود.