طیبه صفایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، ضمن منتفی دانستن تغییر در تقویم آموزشی کشور، ارایه هرگونه تغییر در ترم‌ها و واحدهای تحصیلی را مردود خواند و گفت: هیچ صحبت کارشناسی درباره افزایش ترم‌های دانشگاه مطرح نبوده و به شکل جدی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری نشده است، پیشنهاداتی داده شد مانند کم کردن واحدهای دروس کارشناسی پیشنهاداتی از این است که غیررسمی هم بودند.

صفایی با لازم دانستن آراء کارشناسی برای ایجاد هرگونه تغییر در آموزش کشور افزود: البته انجام چنین اقدامی نیاز به کارشناسی دارد، همچنان که ما با موضوع تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه مخالفت کردیم، به همین ترتیب باید بر روی این موضوعات نظر کارشناسی ایراد شود، به همین دلیل افزایش ترم‌های دانشگاهی نیاز به عدله محکم و مستدل دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ارایه پیشنهادات به وزارت علوم و آموزش‌وپرورش برای چگونگی تخصیص بودجه، یادآور شد: هنگامی که دولت در حال بررسی بودجه بود، کمیسیون با وزارت علوم و آموزش و پرورش نشست‌هایی را ترتیب داد، تا بودجه که باید براساس برنامه باشد، بیشتر با برنامه پنجم توسعه تطبیق یابد، این سیاست‌ها که براساس برنامه ابلاغیه مقام معظم رهبری است، براساس بودجه‌ای که تخصیص می‌یابد، اجرایی می‌شود و تمام تلاشمان در کمیسیون این بوده است که برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب، که از سیاست‌های آن، تحول در نظام آموزش عالی، ارتقاء بودجه پژوهش تا 3% تولید ناخالص ملی است را محقق کنیم.

وی در پایان این‌گونه سخنانش را تکمیل کرد: با معاونین مالی و اداری وزارت علوم صحبت کردیم، نقطه نظراتمان را اعلام و آن پیشنهادهایی که لازم بود، در زمان خاص خود مطرح کردیم و اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است که امیدواریم تصویب شود و در صحن علنی مجلس نیز بتوانیم از این نقطه نظرات دفاع کنیم.