به گزارش سرویس اجتماعی برنا، دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد:‌ بهتر است در وعده سحری مقدار مناسبی سبزی های مختلف مانند سبزی خوردن مصرف شود زیرا سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می كنند.

بنابراین گزارش،‌ توصیه می شود برای تامین آب مورد نیاز پس از صرف افطار و تا قبل از خواب به تدریج انواع میوه، ‌چای كمرنگ وسایر مایعات به ویژه آب برای جبران كم آبی بدن نوشیده شود.

این گزارش می افزاید،‌ عبادت هایی كه بعد از افطار در ماه رمضان انجام می شود،‌ به متابولیسم غذا كمك می كند زیرا در نماز خواندن تمام ماهیچه ها و مفاصل درگیر هستند و می تواند جانشین یك ورزش با شدت متوسط باشد كه كالری مصرف می شود.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه،‌ افراد باید از نوشیدن بیش از اندازه چای در وعده سحری اجتناب كنند زیرا چای باعث افزایش دفع ادرار و از دست رفتن نمك های معدنی كه بدن در طول روز به آن احتیاج دارد،‌ می شود.