به گزارش سرویس اجتماعی برنا، بهناز گنابادی، مدیر گروه سلامت روان،اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این خبر گفت: انجام فعالیت بدنی یكی از بهترین راه های كسب ”احساس خوب“ در طول روز است و وقتی فرد ورزش می كند خود را از همه تنش های روزانه و همه فشارهای روانی آزاد می نماید؛ چرا كه ورزش با ترشح اندروفین از مغز احساس آسودگی خاطر و آرامش ایجاد می کند.

بهناز گنابادی از دیگر نتایج روانی ورزش به افزایش شور و نشاط، سرزندگی، افزایش تمرکز فکری و امید به آینده اشاره کرد و توضیح داد: افراد با ورزش کمتر به دام وسوسه و گناه می‏افتند و به عادت‏های زشت، مثل اعتیاد دچار نمی‏شوند.

به گفته وی از دیگر آثار روانی ورزش، ویژگی ضدخمودگی و افسردگی آن است. ورزش، فرد را سرزنده ساخته و او را در برابر دلمردگی بیمه می‏کند، از طرف دیگر ورزش تنش و افسردگی را در انسان کاهش مى دهد و یکى از راه هاى مهمّ تسکین فشارهاى روانى است و در نتیجه آن، آمادگى براى انجام فعالیت هاى فردى و اجتماعى در انسان بیشتر مى شود.

دکتر گنابادی درباره آثار اجتماعی ورزش عنوان کرد: انسان موجودی اجتماعی و خواهان زندگی جمعی است و فرد گرایی و انزواطلبی با ذات او در تضاد است و برای رسیدن به این روحیه جمعی و همبستگی عمومی راه‏های مختلفی وجود دارد که یکی از این راه‏ها، ورزش کردن است.

وی معتقد است: ورزش موجب گسترش روابط گروهی می‏شود زیرا در ورزش‏های گروهی بدون هماهنگی و دوری از خودخواهی نمی‏توان به موفقیت رسید و این خود باعث تقویت روح جمع‏خواهی افراد می‏شود.

به گفته مدیر گروه سلامت روان،اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ورزش، دوستى و صمیمیت بین افراد و زمینه رقابت سالم را فراهم مى کند و در نتیجه، تلاش و تکاپوى اجتماعی بیشتر شده و مشکلات ناشى از خمودگی و سستی به حدّاقل مى رسد.