به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مركز اطلاع‌رسانی و روابط ‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمید رضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در همایش 4 هزار نفری كه با حضور شورای معاونان روسای ادارات و مدیران مدارس استان اصفهان برگزار شد، افزود: دانش‌آموزان در 5 موضوع علم، ایمان، تفكر، اخلاق و عمل باید براساس سند تحول بنیادین رشد پیدا كنند.

وزیر آموزش و پرورش به 4 عرصه ورود دانش آموزان درباره رابطه با خدا، خود، ‌خلق و خلقت اشاره كرد و گفت: دانش‌آموزان در 11 حوزه یادگیری اعم از ریاضیات،‌ علوم و... باید آموزش ببینند.

وی با اشاره به مصوب شدن نقشه جامع علمی كشور از سوی شورای عالی آموزش و پرورش در 13 جلسه خاطرنشان ساخت در طول 26 ماه گذشته قانون اساسی آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی كشور و سیاست‌های كلی آموزش و پرورش تقدیم ملت ایران به ویژه فرهنگیان شده است.

حاجی‌بابایی با اشاره به این‌كه جایگاه معلم در سند تحول بنیادین تغییرناپذیر است، افزود: كتاب سند تحول بنیادین جسم كار است و روح این كتاب قانون آن است كه جامعه جایگاه معلم را بشناسد و به آن عمل كند.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم در سال 1404 رتبه اول علم را داشته باشیم باید جایگاه علمی و مرجعیت اجتماعی معلمان، استادان، پژوهشگران و فناوران را براساس نقشه جامع علمی كشور ارتقاء دهیم.

وزیر آموزش و پروش با تاكید بر این‌كه براساس نقشه جامع علمی كشور معلم كارمند نیست، افزود: در جامعه باید ثابت كنیم معلم كارمند نیست بلكه معلم از جنس استاد، پژوهشگر و فناوران است كه این امر در سند تحول بنیادین براساس رتبه بندی معلمان دیده شده است.