به گزارش سرویس اجتماعی برنا، عبدالرسول عمادی در نشست صمیمی کارشناسان مرکز سنجش با وزیر آموزش و پرورش، ساماندهی ارزشیابی جامع را از برنامه‌های مرکز سنجش برشمرد و افزود: گردآوری اهداف، پالایش و نهایتا دسته بندی سوالات براساس اهداف دروس و نوع سوالات را از اهداف ارزشیابی جامع است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش جمع آوری نمرات دانش آموزشی تهیه سوالات در راستای توصیف چگونگی امتحانات نهایی، بازنمایی وضع استانها، شهرستانها و مدارس، طراحی پرسشنامه تحقیقی و پژوهشی و گردآوری اطلاعات مربوط به مولفه‌های آموزشی و پرورشی را قابل اجرا در سامانه‌ جامع امتحانات با عنوان وب در همین معاونت اشاره کرد و یادآور شد: در این سامانه مدیریت حوزه های امتحانات نهایی انجام می شود.

وی بحث تجمیع حوزه‌ها را از جمله سیاست‌های مرکز سنجش جهت کم کردن هزینه‌ها و بالا بردن امنیت کار و همچنین جلوگیری از هدر رفتن نیروی انسانی و منابع ذکر کرد و یادآور شد: مشاهده‌ نمرات به صورت آنلاین توسط منطقه، ستاد، استان و دریافت اعترضات دانش آموزان را از ویژگی های سامانه جامع امتحانات اعلام کرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد: با ارتقاء جایگاه مرکز سنجش شاهد گزارش دهی از عملکرد مولفه‌های نظام تعلیم و تربیت باشیم.

وی از تشکیل کارگروه مرکز سنجش و معاونت پشتیبانی، معاونت متوسطه و اداره کل شهر تهران خبرداد و اظهار کرد: با تشکیل این کارگروه نحوه ‌ اجرایی شدن قانون سنجش و پذیرش دانشجو مطابق با متقاضیان آموزش و پرورش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.