محمدحسین مولاخواه در گفت‌وگو با خبرنگار  اقتصادی برنا، اظهار داشت: با اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اول و پانزدهم هرماه زمان اعلام موجودی واحدهای بنکداری، انبارها و سردخانه ها تعیین شده است.

وی با بیان اینکه این واحدها موظف هستند، در یک فرصت 48 ساعته از زمان تعیین شده، نسبت به اعلام موجودی 22 قلم کالای ضروری به سامانه ثبت آمار انبارها، سردخانه های سازمان حمایت اقدام نمایند، تصریح کرد: پس از پایان زمان مقرر حتی اگر واحدی تمایل به این کار داشته باشد، ثبت آمار موجودی در سامانه ممکن نبوده و واحدهایی که آمارشان ثبت نشده باشد، متخلف محسوب شده و برای آنها پرونده تخلف تشکیل می شود.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت ادامه داد: برای بنکداری ها، انبارها و سردخانه هایی که در زمان مقرر نسبت به ثبت اطلاعاتشان اقدام نکرده باشند، پرونده تخلف اختفاء و امتناع از فوش کالا تشکیل می شود و در صورتیکه شواهد بر احتکار کالا دلالت داشته باشد این تخلف نیز به پرونده اضافه و مراتب برای رسیدگی و صدور حکم به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

وی گفت: سازمان ها بازرگانی و ادارات بازرگانی سراسر کشور در زمان ها تعیین شده اطلاعات  انبارها و سردخانه ها را دریافت و در سامانه ثبت آمار و اطلاعات انبارها و سردخانه های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ثبت می کنند.

مولاخواه با بیان اینکه این سامانه از ابتدای سال راه اندازی و از مهرماه به صورت تشویقی آمار و اطلاعات واحدها را ثبت نموده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای آبان همزمان با اجرای طرح نظارتی ویژه هدفمندی یارانه ها، ثبت آمار 22 قلم کالای ضروری اجباری شده است و واحدهایی که به هر دلیلی از این روند امتناع کنند به عنوان متخلف به سازمان تعزیرات معرفی می شوند.

وی تاکیدکرد: اعلام موجودی کالا مشمول تمامی سردخانه ها وانبارها اعم از دولتی، عمومی و خصوص شده و هیچ استثنایی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت، گفت: از آغاز فعالیت این سامانه تا کنون علاوه بر واحدهایی که درزمینه ذخیره سازی اقلام ضروری فعالیت هستند، تعدادی از واحدها که در زمینه ذخیره سازی ونگهداری گروه های کالایی دیگر فعالیت می کنند نیز، داوطلبانه با سازمان حمایت همکاری کرده و آمار موجودی های خود را در سامانه ثبت می کنند.