تعداد مشتریان استفاده کنندگان از خدمات سیستم همراه بانک صادرات ایران در پایان دی ماه سال ٩٢، از یک میلیون و ٣٠٧ هزار کاربر گذشت و این میزان نشان دهنده رشد ١٠٢ درصدی نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال ٩١ می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا این بانک در راستای ارایه خدمات مطلوب و کاهش حضور مشتریان درشعب و افزایش سطح دسترسی آنها به خدمات بانکی از طریق ابزارهای الکترونیکی، ارایه خدمات از طریق همراه بانک را از سال ١٣٨٧ آغاز نمود و تا پایان دی ماه سال جاری بیش از یک میلیون و ٣٠٧ هزار نفر از مشتریان ضمن پیوستن به این سامانه، هر ماه به طور متوسط ٧میلیون تراکنش را از طریق آن انجام داده اند. آمارها بیانگر رشد ١٠٢ درصدی تعداد کاربران نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال قبل می‌باشند.

گزارش‌های دریافتی از عملکرد بانک در بخش فن آوری اطلاعات نشان می‌دهند که به دلیل استقبال شایان توجه مشتریان از سامانه یاد شده، این بانک وظیفه خود دانسته تا خدمات ارائه شده از طریق همراه بانک را گسترش دهد. بدین منظور از زمان انتشار نخستین نسخه همراه بانک تاکنون چندین نسخه که در هریک قابلیت‌های جدیدی ارائه شده بود را منتشر کرده است. درحال حاضر آخرین نسخه نرم افزار، نسخه ٢.٦ بوده و دارای امکاناتی از قبیل اطلاع از مانده حساب، صورتحساب (سه گردش آخر)، انتقال وجه بین حسابهای یک مشتری، انتقال وجه به حساب سپهری دیگران با سقف محدود روزانه، استعلام چک، تعیین مبلغ چک، پرداخت قبض از طریق حساب و کارت، خرید شارژ سیم کارت اعتباری از طریق حساب و کارت، دریافت اطلاعات سه شارژ آخر خریداری شده، اعلام نرخ ارز، اعلام مفقودی کارت، دریافت و تغییر رمز حساب، اعلام سه تراکنش آخر حساب بصورت خودکار و... می‌باشد.

شایان ذکراست بانک صادرات ایران به عنوان بانک پیشرو در زمینه توسعه و ارایه خدمات نوین نقش بسزایی در ارتقاء سطح خدمات الکترونیکی داشته و دارد به گونه‌ای که ابزارهای الکترونیکی این بانک، به طور متوسط ٦٠ میلیون تراکنش شتابی مشتریان را انجام می‌دهند.