به گزارش سرویس اجتماعی برنا،سیدرضا تربت جو معاون حمل و نقل و ترافیک بابیان این مطلب گفت: با هماهنگی های لازم با سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طرح شبیه سازی دوسطحی شدن میدان آزادی در حال انجام است که پس از تایید فاز اول آن آغاز می شود.

تربت جو خاطرنشان کرد: هدف از طرح شبیه سازی دو سطحی شدن میدان آزادی پرهیز از سعی و خطا است که با استفاده از نرم افزارهای موجود می توان پروژه ترافیکی را انجام و با ایجاد ترافیک شبیه سازی شده نتایج روان سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه را به وضوح مشاهده کرد.

وی با اشاره به تنوع نرم افزارهای موجود در زمینه شبیه سازی های ترافیکی تصریح کرد: نرم افزار شبیه سازی مورد استفاده توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران EMME2 ،جدیدترین نرم افزاری است که در بیش تر کشورهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه در خصوص هزینه اجرای این پروژه نیز اظهار داشت: حداقل اعتبار در نظر گرفته شده برای دو سطحی کردن میدان آزادی 120 میلیارد تومان است که به طور قطع با تاخیر در اجرای این پروژه بر این مبلغ افزوده می شود.

تربت جو با اشاره به اصلاحات هندسی انجام شده در دور میدان از جمله ابتدای اتوبان جناح خاطرنشان کرد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است تا سطح جدیدی از معبر به میدان آزادی اضافه نشود تمام راهکارها برای این اقدام جنبه موقتی داشته و موجب کاهش ترافیک در این محدوده نمی شود.

وی با تشبیه طرح دو سطحی کردن میدان آزادی به میدان امام رضا(ع) در مشهد یادآور شد: امیدواریم که با اجرای کامل این طرح در آینده هیچ اتومبیلی در محدوده سطح میدان تردد نکند و فضایی فرهنگی مانند میدان نقش جهان اصفهان ایجاد کنیم.