علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: هوشمندسازی به معنای این نیست که امکانات سخت افزاری را به مدارس عرضه کنیم و توقع داشته باشیم که این مراکز آموزشی هوشمند شوند، بلکه باید برای انجام این کار فعالیت های نرم افزاری نیز در دستور کار قرار گیرد.


معاون وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: در الگوی مدیریتی جدید در کشور مانند همه نقاط جهان از فناوری نوین استفاده می شود. بر این اساس برای ارزشیابی مراکز آموزشی ارزیابی نحوه و نوع استفاده از این امکانات کاربرد دارد.


رییس سازمان مدارس غیردولتی افزود: نظام ارزشیابی زمینه مناسبی برای استفاده از فناوری نوین است، زیرا با استفاده از آن می توان میزان و نحوه یادگیری دانش آموزان را به صورت دائمی سنجش و از نتایج آن در برنامه ریزی ها استفاده کرد.


باقرزاده تصریح کرد: در حال حاضر همه مدارس غیردولتی از امکانات مدارس هوشمند بهره‌مند شده‌اند، اگرچه ممکن است میزان بهره مندی آنها متفاوت باشد، اما می توان گفت این مراکز اکنون از امکانات موجود خود برای تجهیز به فناوری نوین استفاده می کنند.