هر یک از  خانم ها شرایط زندگی خاص خود را دارند که روی کیفیت صبحانه‌ مان تأثیر می‌گذارد؛ اما مهم این است که در هر شرایطی صبحانه را میل کنید و قید آن را نزنید.
به گزارش خبرگزاری برنا،صبحانه علاوه بر تامین مواد مغذی روزانه، تامین‌کننده‌ی آب نیز هست. چون در طول شب بدن آبی دریافت نمی‌کند و لازم است که برای صبحانه به میزان کافی مایعات بنوشید. هر یک از ما شرایط زندگی خاص خود را داریم که روی کیفیت صبحانه‌مان تأثیر می‌گذارد؛ اما مهم این است که در هر شرایطی صبحانه را میل کنید و قید آن را نزنید. در اینجا برای شما می گوییم، صبحانه‌ی مناسب برای خانم هایی که علاقه‌ای به غلات ندارند و خانم هایی که سر کار می‌روند چیست؟



اگر علاقه‌ای به غلات ندارید

اگر اهل غلات صبحانه نیستید و یا دیدن یک پیاله غلات مخلوط شده با شیر شما را یاد بچگی‌ها و صبحانه خوردن‌های زورکی می‌اندازد بهتر است جایگزین‌های مناسب را دریابید. نان تهیه‌شده از آرد کامل انتخاب مناسبی است. باید جایگزین‌هایی انتخاب کنید که علاوه بر لذت بردن از طعمشان قندهای دیر جذب وارد بدنتان کنند تا چند ساعت بعد از صبحانه ته دلتان ضعف نرود.

منوی پیشنهادی

نان، بیسکویت، کیک، پنکیک (تهیه‌ شده از آرد کامل) و محصولات لبنی، یک واحد میوه و نوشیدنی‌های مورد علاقه‌تان (چای، قهوه، آب میوه، شیر و غیره).

نظر متخصص

غلات شامل مواد غذایی متنوعی هستند مانند نان، غلات صبحانه، بیسکویت، کیک و غیره. توصیه می‌کنیم به طور متنوع از این مواد غذایی امتحان کنید تا غلات مورد نظرتان را پیدا کنید. توصیه می‌کنیم حتماً از محصولات غذایی کامل (سبوس‌دار) استفاده کنید. به عنوان مثال نان سبوس‌دار مدت زمان بیشتری در معده می‌ماند و به همین دلیل هم سیری طولانی‌مدتی ایجاد می‌کند.

اگر دلتان نمی‌خواهد هر روز نان بخورید از بیسکویت‌های تهیه‌شده از آرد سبوس‌دار استفاده کنید. از مصرف بیسکویت‌های شکلاتی و کرم‌دار برای صبحانه بپرهیزید به خاطر اینکه چرب و شیرین هستند. این روزها از بطری نوشیدنی‌های یک نفره گرفته تا ماست و پنیرهای کوچکو غیره در بازار وجود دارد. برای همین خیلی راحت می‌توانید این مواد غذایی مینیاتوری را داخل کیفتان بگذارید و سرکار بروید. می‌توانید ساندویچتان را از شب قبل آماده کنید تا صبح وقتتان گرفته نشود.

اگر در محل کارتان صبحانه می‌خورید

اگر سر کار می‌روید و مجبورید صبح زود از خانه بیرون بزنید بهتر است صبحانه‌تان را آماده کرده و سرکار میل کنید. لازم است مواد غذایی مناسبی انتخاب کنید که به راحتی قابل‌حمل و قابل خوردن باشد که همزمان با کار بتوانید میل کنید. احتمالاً خوردن بیسکویت شیرین، کرم‌دار یا کیک‌های شکلاتی و غیره به همراه شیر، چایی یا قهوه راحت است اما باید بدانید که این مواد غذایی معمولاً چرب و شیرین‌اند. برای همین اگر نگران وزن ایده‌آل یا سلامتی‌تان هستید بهتر است سراغ چنین صبحانه‌ای نروید. باید بدانید که روش‌های مناسب دیگری هم وجود دارند که ساعت 11 صبح دلتان ضعف نرود.

منوی پیشنهادی

صبح‌ها داخل کیفتان یک واحد میوه مانند سیب یا موز یا حتی آب میوه و کمپوت با شیر و یک ساندویچ تان و پنیر و گردو به همراه سبزی خوردن بگذارید.

نظر متخصص

این روزها از بطری نوشیدنی‌های یک نفره گرفته تا ماست و پنیرهای کوچک و غیره در بازار وجود دارد. برای همین خیلی راحت می‌توانید این مواد غذایی مینیاتوری را داخل کیفتان بگذارید و سرکار بروید. می‌توانید ساندویچتان را از شب قبل آماده کنید تا صبح وقتتان گرفته نشود. میوه و نوشیدنی مورد علاقه‌تان را هم از قبل آماده کنید.

تنها کاری که می‌ماند این است که صبحانه را داخل کیفتان بگذارید و راهی اداره شوید. برخی برای اینکه راحت‌تر کالری بسوزاند قبل از صبحانه ورزش می‌کنند. درست است که بدن در این صورت کالری بیشتری می‌سوزاند و از ذخایر چربی استفاده می‌کند اما انجام ورزش‌های سنگین به صورت ناشتا باعث افت فشار و مشکلات دیگر می‌شود.