یوسف رشیدی با بیان این مطلب به خبرنگار برنا گفت: بخش اصلی آلودگی هوا به خودروها برمی گردد و مربوط به خودروسازان نمی‌شود. بحث اصلی در این خصوص وجود خودروهای فرسوده، چک کردن سیستم‌های کنترلی و حذف آلاینده‌ها و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا در شهر مثل کامیون‌هایی است که از 10 شب به بعد در خیابان‌ها تردد می‌کنند و انبوهی از آلودگی را تولید می‌کنند.

سرپرست سابق مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این خودروها هوای شهر را در زمان استراحت شهروندان آلوده می‌کنند. چون تکنولوژی نفت، تکنولوژی بسیار قدیمی است و این آلودگی تجمع پیدا می‌کند تا روز بعد و آلودگی گازوئیل هم به آن اضافه می‌شود که وضعیت اسفناکی را برای هوای شهر بوجود می‌آورد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها گفت: اگر زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در شهر درست باشد، قطعا مردم نیز از آن استفاده می‌کنند و کمتر به سمت خودروهای شخصی می‌روند که باید مدیران شهری به این کار اهتمام ورزند. شهروندان نیز باید به موضوع‌هایی همچون تنظیم موتور، معاینه فنی خودروها و این قبیل مسایل توجه داشته‌باشند.