به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محسن سرخو صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه شهردار تهران بارها اعلام کرده است که مسئولیت آلودگی هوا را به او بدهند گفت: در برنامه پنج ساله شهرداری، مسئولیت‌هایی برای شهرداری تهران در نظر گرفته شده که اگر به آنها عمل می‌شد معضل آلودگی هوا در پایتخت به این حد نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنج ساله شهرداری تهران باید تا پایان سال 94، 400 اتوبوس برقی به ناوگان اضافه می‌کرد افزود: باید تعداد اتوبوس‌های عادی به 7800 می‌رسید و همچنین باید 1000 دستگاه اتوبوس نوسازی می‌شدند که شهرداری از این تبصره‌ها عقب است و جالب است بدانید که قرار بوده نوسازی ناوگان مینی بوس نیز به اتمام برسد اما حتی تا کنون در دستور کار نیز قرار نگرفته است.

سرخو با بیان اینکه بر اساس برنامه باید شهرداری 5000 فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها نصب می‌کرد که تا کنون تنها بر روی 9 دستگاه آن هم به طور آزمایشی فیلتر دوده نصب کرده است گفت: باید شهرداری بر روی 15 هزار و 600 تاکسی کاتالیز نصب می‌کرد اما حالا تنها بر روی 6800 تاکسی نصب کرده است.

این عضو شورا با بیان اینکه جایگزینی خودروهای هیبریدی به جای بنزینی در دستور کار قرار داشت اما تا کنون تنها 200 خودروی هیبریدی آن هم با کمک مجموعه‌های خارج از شهرداری محقق شده است ادامه داد: قرار بود سالی 10 هزار موتورسیکلت برقی جایگزین موتورسیکلت‌های موجود شود اما به دلیل اعمال سلیقه و سپردن کار به نیروی انسانی غیر ماهر، مسئولان سراغ موتورهای 14 میلیونی رفتند که شهروندان علاقه‌ای به خرید آنها ندارند.

وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی به اندازه شورای شهر در تهران نگران سلامتی مردم نیست گفت: مصوبات شورای چهارم گواه این مطلب است اما شهرداری آنها را به درستی اجرایی نکرده است.