به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا،  مصطفی قانعی در سومین جشنواره زیست فناوری دانش‌آموزی ، اظهار کرد: سومین جشنواره زیست فناوری دانش‌آموزی تفاوت چشمگیری با دوره‌های قبل دارد.

 

وی در تشریح متفاوت بودن این دوره با دوره‌های قبل افزود: در طول 2 سال کارگاه‌هایی را برای معلمان و دانش‌آموزان برگزار کردیم و در سطح پژوهش‌سراها نیز حضور داشته‌ایم و محتوای درسی را برای دانش‌آموزان و معلمان ایجاد کرده‌ایم.

 

قانعی یادآور شد: بیشترین آثار رسیده در جشنواره 2 سال پیش به 100 اثر هم نمی‌رسید اما در حال حاضر 6 هزار اثر از سوی دانش‌آموزان به این جشنواره رسیده که از این تعداد 1000 اثر را به دلیل کمبود امکانات و فضا پذیرفته‌ایم.

 

رئیس سومین جشنواره زیست فناوری دانش‌آموزی یادآور شد: در این جشنواره از تمام سلایق حضور دارند. برای نمونه اگر کسی هنر را با زیست فناوری آمیخته باشد تولید محصول کرده یا در حوزه زیست فناوری مقاله نوشته باشد محتوای کتاب یا انیمیشن را در حوزه زیست فناوری ایجاد کرده و یا معلمان نیز که در این خصوص فعالیتی داشته‌اند در این جشنواره حضور دارند.

 

قانعی در خصوص تجاری سازی طرح‌ها تصریح کرد: قصد داریم در پژوهش‌سرا، مربیانی برای آموزش دانش‌آموزان حضور داشته باشند تا آنها بتوانند محصول خود را وارد بازار کنند.

 

وی افزود: یکی از کارهایی که در حال حاضر در کشور انجام شده، این است که فقط برای افراد با تحصیلات لیسانس به بالا اجازه تاسیس شرکت دانش‌بنیان و تجاری‌سازی داده می‌شود اما ما می‌توانیم با ترکیبی از معلم و دانش‌آموز، فضایی را ایجاد کنیم تا امکان تجاری‌سازی محصول فراهم شود.

 

رئیس سومین جشنواره زیست فناوری دانش‌آموزی متذکر شد: لازمه این کار این است که بخش مربوط به فناوری و پارک‌های فناوری و مراکز رشد هم به دانش‌آموزان متصل کنیم و این نقیصه وجود دارد که هنوز موفق به اتصال مراکز رشد و پارک‌های فناوری دانش‌آموزان نشدیم که تا 2 سال آینده این را نیز نهادینه خواهیم کرد.

 

قانعی تصریح کرد: مقالاتی که دانش‌آموزان ارائه داده‌اند به زبان انگلیسی نوشته شده است که این مقالات منتشر خواهد شد ضمن اینکه در دومین روز این جشنواره مهمانان خارجی از آثار این جشنواره بازدید خواهند کرد.

 

وی افزود: آثاری که از معلمان و دانش‌آموزان خریداری می‌کنیم در سایت قرارداده تا هر معلم بتواند هنگام درس از آن استفاده کند